søndag 13. desember 2009

Skriftspråket

Kva ynskjer eg å oppnå ved å skrive? Er det ikkje for at andre skal få ta del i tankane og meiningane mine? Korleis skal eg kunne oppnå dette?

Eg må velge eit språk som lesarane kan. Jo fleire eg ynskjer at skal lese, jo større krav vert det stilt til kva språk eg skal velge. Den andre sida av valet er at eg må kunne språket så godt at eg får fram meininga mi.

Eit godt skriftspråk
- er lett å lese.
- gir lite rom for mistolking.


I dag er det mange som prøver seg på å skrive det dei meiner er dialekt. Kvifor? Det vert færre som klarar lese og forstå det som vert skrive.

Dialekt er eit talemål. Det er eit språk som vert nytta munnleg. I munnleg framføring er uttale og tonefall viktig for å få fram tydinga. Dette er element som ikkje kan overførast til skrift. Det er ingen vedteken rettskriving slik at det vert opp til den einskilde å vurdere skrivemåte. Mange ord vert vanskelege å lese og ikkje minst å forstå. Det er mest så ein må kjenne dialekta så godt at ein kan lese teksten høgt.

Me har i dag to skriftpråk med norsk språkdrakt, bokmål og nynorsk. For meg er det naturleg å velge nynorsk i skrift då det er dette skriftspråket som ligg nærast dialekta mi. Dialekta er reservert til munnleg framføring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar